Un Nou Capitol în Saga Infrastructurii Românești: Deschiderea Tronsonului Craiova-Robănești
Într-o lume perfectă, deschiderea unui nou segment de drum ar trebui să fie un motiv de sărbătoare, nu? Ei bine, în România, fiecare kilometru de asfalt nou pare să fie prilej de fanfare excesive. Astăzi, autoritățile ne informează, cu un aer de mândrie nejustificat, că acum se poate circula pe 109 km din cei 121 km ai Drumului Expres Craiova-Pitești. Acest segment, între Craiova și Albota, este prezentat ca o realizare monumentală. Dar să nu ne grăbim să aruncăm confetti încă.
Realitățile Amare ale Infrastructurii
Este interesant de observat cum, în comunicatele oficiale, se vorbește despre aceste „realizări” ca și cum ar echivala cu aterizarea pe Lună. „În prima parte a anului viitor, se vor finaliza și ultimii 12 km care asigură conexiunea cu Autostrada A1”, promit autoritățile. Ah, promisiunile! Aceste dulci promisiuni care vin și se duc ca valurile mării, lăsând în urmă doar nisipul rece al așteptărilor neîmplinite. Când vor înțelege oare că nu kilometrii de drum sunt cei care contează, ci capacitatea de a finaliza proiectele la timp, fără scandaluri de corupție și fără costuri umflate artificial?
Un Drum Lung și Anapoda
La ora actuală, se mândresc că în România se circulă pe aproape 1.196 km de drum de mare viteză. Dar ce nu spun ei este povestea nespusă a întârzierilor, a licitațiilor dubioase și a proiectelor abandonate care punctează peisajul infrastructural românesc. Este acesta un motiv de laudă? Sau este doar o cortină de fum menită să distragă atenția de la incompetența cronică în gestionarea fondurilor și proiectelor publice?
Deschiderea acestui tronson ar trebui să fie un pas mic în direcția cea bună, dar este prezentată ca un salt gigantic pentru România. Nu ne lăsați amăgiți de retorica inflamată. Fiecare centimetru de asfalt nou ar trebui să fie o normalitate, nu o excepție. Și totuși, aici suntem, aplaudând mediocritatea ca și cum ar fi excelența.
Concluzie
În concluzie, să sperăm că această nouă porțiune de drum nu va fi doar un alt monument al promisiunilor neonorate, ci un pas real către o infrastructură care să deservească nevoile cetățenilor, nu doar să umfle ego-ul oficialităților. Până atunci, să rămânem vigilenți și să nu ne lăsăm păcăliți de paradele de auto-laudă care maschează adesea deficiențele grave din sistemul nostru rutier.
Sursa: stiricraiova.ro