„Starea Naţiei“ revine pe TV: cu ce post a semnat Dragoş Pătraru şi primele declaraţii

eonflash.ro
Dacă îți place acest articol, distribuie pe:
„Starea Naţiei“ revine pe TV cu ce post a semnat Dragoş Pătraru şi primele declaraţii

Emisiunea „Starea Naţiei“ va reveni pe micile ecrane în luna august. Dragoş Pătraru a ajuns la o înţelegere cu un post comercial, după ce a fost dat afară de la TVR în urma conflictului public avut cu şefa instituţiei.

Noul sezon „Starea Naţiei“ va fi difuzat de Prima TV, începând din 20 august, de la ora 22.30, potrivit Paginademedia.ro. Informaţia a fost confirmată şi pentru „Adevărul“ de oficialii postului.

Dragoş Pătraru a mai fost în discuţii cu Prima TV şi anul trecut, după încheierea colaborării cu Digi 24, însă în cele din urmă a ales să se întoarcă la TVR 1.

Într-o primă reacţie, Dragoş Pătraru a precizat că este nerăbdător să înceapă noul sezon şi, în stilul caracteristic, a glumit pe seama contractului.

„Abia aşteptăm să începem. E o înţelegere pe două sezoane, dar sperăm cu toţii să dureze mult mai mult. Asta şi pentru că nu vrem să ducem emisiunea chiar la toate televiziunile din România. E şansa noastră să demonstrăm ceea ce putem la o televiziune generalistă importantă. Lucrăm zi şi noapte la decor, la platou, la tot. Am făcut împreună cu partenerii noştri de la Prima TV o investiţie serioasă pentru următorul sezon, iar asta se va vedea cu siguranţă în calitatea emisiunii. Vom avea şi rubrici noi, invitaţi, au venit în echipă oameni noi, tineri, extraordinar de talentaţi. Din 20 august sper să reuşim să vă oferim, la Prima TV, o emisiune care să vă placă.“

Într-o altă declaraţie pentru News.ro, realizatorul TV a precizat că echipa şi formatul emisiunii vor cunoaşte câteva schimbări pe care le vor face treptat: „Ne permitem luxul să greşim şi să încercăm. Este o negociere continuă cu publicul. Avem mai mulţi oameni noi, tineri în general, de la care vor veni lucruri, iar, din toamnă, vrem să punem bazele şcolii «Starea Naţiei» şi vom avea mai mulţi copii. Vom face lucruri minunate şi, când vom îmbătrâni, poate ne aduce şi nouă cineva un pahar cu apă. Ne gândim la viitor“.

În plus, „Starea Naţiei“ devine casă de producţie şi vor fi mai multe proiecte – emisiuni, sitcomuri. „Conform contractului cu Prima, există drept de preempţiune. Dacă ei nu vor un program, atunci îl putem oferi altor televiziuni“, a mai explicat Pătraru.

Amintim că în luna iunie conducerea Televiziunii Române a decis scoaterea de pe post a emisiunii „Starea Naţiei“, motivând că Pătraru a prejudiciat bunul renume al instituţiei. În replică, realizatorul a afirmat că Doina Gradea acţionează după zicala „statul sunt eu“, iar decizia de a-l concedia este rezultatul presiunilor exercitate de PSD.

Este pentru a doua oară când TVR şi Dragoş Pătraru se despart. În iunie 2016, jurnalistul a încheiat colaborarea cu postul public invocând tot presiuni politice şi s-a mutat la Digi24, însă după un an Pătraru a renunţat şi la colaborarea cu postul RCS&RDS, după un conflict public cu redactorul-şef Cosmin Prelipceanu. În august 2017, „Starea Naţiei“ a revenit la TVR, contractul fiind negociat cu fosta şefă a instituţiei, Irina Radu.

Ruptura recentă dintre Pătraru şi TVR s-a produs la începutul lunii mai, când realizatorul a făcut publice o serie de înregistrări audio scandaloase. În ele preşedintele-director general al TVR, Doina Gradea, este surprinsă în timp ce afirmă despre o reporteriţă a postului public că are „un cap de porc“, pentru că i-a adresat insistent o întrebare primarului Capitalei, Gabriela Firea, iar despre jurnaliştii de la Ştiri spune că sunt „hateri de profesie“ pentru că sunt critici la adresa Guvernului. De asemenea, şefa TVR se arată indignată că un reporter a trimis o solicitare Consiliului Europei privind legile Justiţiei din România. În înregistrări poate fi auzit şi directorul TVR 1 şi producătorul Eduard Dârvariu care, printre altele, afirmă că în instituţie „se fură ca-n codru“.

Ulterior, şi alţi jurnalişti din TVR au semnalat neregulile din instituţie, printre aceştia numărându-se Mihai Rădulescu, fost realizator al emisiunii „Ora de ştiri“, scoasă de pe TVR 1 în luna martie, şi producătorul Septimiu Sărăţeanu, care la rândul lui a fost înlăturat de la postul public după o serie de discuţii în contradictoriu cu şefa instituţiei, susţine el.

Şefa TVR a susţinut însă că este victima unei campanii de discreditare orchestrată de Pătraru, că afirmaţiile sale au fost trunchiate şi prezinte scuze, precizând că nu a avut nicio clipă intenţia de a jigni.

Sursa: adevarul.ro

You can leave a response, or trackback from your own site.
eXTReMe Tracker