Reguli esenţiale pentru nopţi de vis. Cu câte ore înainte de somn este interzis cu desăvârşire consumul de alcool

Telekom.ro
Dacă îți place acest articol, distribuie pe:

Reguli esenţiale pentru nopţi de vis. Cu câte ore înainte de somn este interzis cu desăvârşire consumul de alcool Specialiştii susţin că importanţa unei discipline a odihnei este mult subestimată de către omul contemporan şi explică de câte ore de somn este nevoie în fiecare noapte.
Medicii explică faptul că o noapte pierdută poate avea efecte negative asupra organismului, iar astfel pot apărea probleme de sănătate. „Tulburările de somn, fie ele şi insomnii, afectează negativ buna funcţionare a organismului. Un somn odihnitor ajută organismul să se regenereze, iar un adult are nevoie de 8 ore de somn pe noapte pentru a avea energia necesară pentru ziua următoare. Oamenii trebuie să înţeleagă că o noapte albă duce la scăderea performanţelor intelectuale, care pot fi comparabile cu cele ale unei persoane care a consumat două pahare de vin. Trebuie să învăţăm că în momentul în care mergem în pat să lăsăm toate problemele de-o parte“, a spus medicul pneumolog Iuliana Dincă.

Sfaturile doctorului pentru un somn sănătos:

- Trebuie să învăţăm să ne fixăm ora de culcare şi ora de trezire, iar cea mai potrivită oră pentru a merge în pat este 22.00. Programul trebuie menţinut şi în weekend.

- În timpul zilei nu trebuie să dormim mai mult de 45 de minute, iar somnul nu trebuie să îl înlocuiească pe cel de noapte.

- Trebuie evitat consumul de alcool cu 4 ore înainte de a merge la culcare. Acelaşi lucru este valabil şi pentru cei care fumeză.

- Cafeaua, ceaiul negru, cicolata sau băuturile carbogazoase nu  trebuiesc consumate cu şase ore înainte de a merge la culcare.

- Trebuie evitată mâncarea grea sau condimentată cu 4 ore înainte de a merge în pat. Este indicată o gustare uşoară înainte de somn.

- Înainte de culcare este indicat să faceţi mişcare cel puţin o jumătate de oră.

- Trebuiesc folosite aşternuturi curate şi conforabile.

- În momentul în care mergeţi la culcare toate aparatele electronice trebuiesc închise. Patul nu trebuie folosit pentru munca de birou niciodată.

- Camera în care dormiţi trebuie aerisită bine. Trebuie eliminate toate sursele de lumină, pe cât este posibil. Medicii au mai precizat că jumătate din populaţie are probleme cu somnul noaptea.

„În momentul în care o persoană se trezeşte înainte să sune ceasul, atunci cu siguranţă organismul este odihnit. În cameră nu trebuie să avem televizor sau calculator şi nu este nici indicat să adormim cu zgomot. Este adevărat că pe parcursul vieţii necesarul de somn al unui om scade. Un bebeluş are nevoie de 16 ore de somn, un adult de 8 ore, un adolescent de 10-12 ore, iar unui bătrân îi sunt suficiente 5 ore de somn“, a mai precizat medicul pneumolog Iuliana Dincă.”

Simptomele tulburărilor de somn sunt:

-oboseala

-hipersomnolenţa diurnală

-cefalee dimineaţa

-ameţeli dimineaţa

-sforăit intens

-tulburări de memorie şi concentrare în timp

Specialiştii au mai precizat că femeile dorm mai mult decât bărbaţii, însă se trezesc mult mai uşor la anumite zgomote. „De doi ani de zile am probleme cu somnul şi am observat că au apărut şi anumite probleme de sănătate. Lucrez în tură de noapte, iar din această cauză nu reuşesc să mă odihnesc suficient, iar după 24 de ore de muncă a doua zi nu am deloc energie. Au apărut tulburări hormonale, probleme emoţionale şi dureri de spate, iar medicul mi-a spus clar că am nevoie de odihnă“, a declarat Elena Stoica, o femeie care a cerut ajutor medical pentru a-şi trata problemele cu somnul.

Medicii au mai spus că adulţii se plâng că sunt obosiţi, dar nu dorm, însă acest lucru nu înseamnă că au insomnie.

Reguli esenţiale pentru nopţi de vis. Cu câte ore înainte de somn este interzis cu desăvârşire consumul de alcool
Sursa: adevarul.ro

 

You can leave a response, or trackback from your own site.
eXTReMe Tracker